Telefonia IP
Komunikacja telefoniczna w nowoczesnych biurach musi być nie tylko wysokiej jakości i niezawodna, ale musi też dawać wiele dodatkowych możliwości. Dlatego telefonia IP coraz aktywniej zdobywa rynek z tradycyjnych środków komunikacji. Na przykład, wykorzystując technologię Voice over IP (VoIP) do przesyłania sygnałów głosowych przez Internet, można osiągnąć optymalne wyniki w zastosowaniach domowych i komercyjnych.
Tradycyjna telefonia traci na znaczeniu, zwłaszcza przy rozwiązywaniu problemów biznesowych. Osoby, które aktywnie korzystają z Internetu, starają się również przejść na telefonię IP, aby zaoszczędzić na kosztach komunikacji.
Zasada działania
Zasada telefonii IP opiera się na przetwarzaniu analogowych sygnałów głosowych na dane cyfrowe przesyłane przez Internet. Po dotarciu do adresata następuje transkodowanie zwrotne na sygnały głosowe. Konwersja sygnałów analogowych na cyfrowe i odwrotnie, jak również kompresja i transmisja są przeprowadzane przez protokół IP, który może pracować z danymi tekstowymi, dźwiękowymi, graficznymi i wideo.
Porównanie telefonii IP i telefonii konwencjonalnej
Zapewnienie interakcji między zdalnymi abonentami to zadanie, które telefonia IP i konwencjonalna komunikacja telefoniczna rozwiązują na różne sposoby.
W ten sposób zwykła komunikacja telefoniczna między obydwoma rozmówcami odbywa się za pośrednictwem linii telefonicznych, a sygnały audio są przesyłane przez określone centrale telefoniczne. Technologia telefonii IP umożliwia transmisję danych przez Internet, z pominięciem znacznej liczby tradycyjnych przełączników telefonicznych i za każdym razem automatycznie dobierając optymalną ścieżkę transmisji. Zmniejsza to obciążenie tradycyjnych kanałów telefonicznych i sprawia, że połączenia są tańsze. Możemy zatem stwierdzić, że technologie telefonii IP są przystępne cenowo iw porównaniu z telefonią konwencjonalną są bardziej opłacalne..
Telefonia IP z gwiazdką. Wirtualna centrala PBX. Tanie rozmowy.
Telefonia IP oparta na Asterisk - Zalety rozwiązań
- Brak regularnych opłat abonamentowych. Jednorazowa opłata za założenie i podłączenie telefonii IP bez miesięcznych opłat abonamentowych
- Elastyczne skalowanie systemu wraz z rozwojem biznesu jest istotne dla szybko rozwijających się firm
- Indywidualne scenariusze obsługi połączeń przychodzących. W przeciwieństwie do systemów chmurowych, możesz szczegółowo dostosować scenariusze połączeń dla grup klientów, co jest szczególnie ważne w przypadku dużych firm
- Wysoka odporność. Nawet przy braku internetu utrzymujesz połączenie wewnątrz biura swojej firmy i dostęp do numerów mobilnych kart SIM.
Telefonia IP dla sklepów internetowych
- Do 5 agentów-agentów
- Bezpośredni wielokanałowy numer miasta
- Powitanie głosowe (IVR)
- Rejestr wszystkich połączeń komórkowych i stacjonarnych (CDR)
- Transfer, przechwytywanie, parkowanie połączeń
- Zadzwoń ze strony
- Instalacja na serwerze lub wynajem
- Niski koszt połączeń
- Miesiąc bezpłatnego wsparcia technicznego
Telefonia IP dla biura
- Do 20 agentów-agentów
- Bezpośredni wielokanałowy numer miasta
- Konsolidacja kilku biur
- Połączenie konferencyjne
- Utrzymywanie starego numeru
- Niski koszt połączeń
- Powitanie głosowe (IVR)
- Szczegóły i statystyki połączeń
- Transfer, przechwytywanie, parkowanie połączeń
- Instalacja na serwerze lub wynajem
- Miesiąc bezpłatnego wsparcia technicznego
Gotowe call center
- Do 60 agentów-agentów
- Niski koszt połączeń
- Integracja z CRM
- Integracja z analogową centralą PBX
- Szczegółowe statystyki dla operatorów
- Zapis wszystkich rozmów (CDR)
- Tryb podsłuchu i podpowiedzi
- Monitorowanie pracy online
- Połączenie konferencyjne
- Bezpośredni wielokanałowy numer miasta
- Utrzymywanie starego numeru
- Dwa miesiące bezpłatnego wsparcia technicznego
Telefonia IP Asterisk - Korzyści z integracji z systemem CRM
Jeżeli numer telefonu dzwoniącego jest już obecny w systemie CRM, to automatycznie gdy pracownik dzwoni, otwierana jest karta klienta, do której ten numer jest podpięty, pracownik od razu widzi kto do niego dzwoni, tworząc efekt, który firma pamięta i zna każdego klienta. Co jest ogromną zaletą w wysoce konkurencyjnym środowisku.
Automatyczne tworzenie nowych kontaktów w CRM jeśli numer nie zostanie znaleziony:
Gdy numer dzwoniącego nie zostanie znaleziony wśród kontaktów w systemie CRM, tworzona jest karta z nowym kontaktem, co wyklucza możliwość „utraty nowych klientów” i umożliwia aktualizację kontaktów istniejącego klienta
Historia połączeń i rozmów z klientem:
Integracja Asterisk z CRM pozwala przeglądać historię połączeń na karcie klienta, a nawet odsłuchiwać nagrane rozmowy. Jeśli menedżer klienta zmieni się teraz, nie grozi to utratą klienta!
Dystrybuuje połączenia przychodzące i wychodzące do wykonawców:
Powiązanie menedżerów z klientami w systemie CRM pozwala skierować klienta bezpośrednio do menedżera, jeśli jest wolny z połączeniem przychodzącym
W razie potrzeby przekazuje połączenie do kuratora:
Jeśli kierownik klienta jest zajęty, połączenie zostanie przekazane do kuratora, który jest również świadomy pracy z klientem. Prosta funkcjonalność integracji telefonii ip z 1C: CRM zwiększa komfort pracy klienta z Twoją firmą jeszcze przed odebraniem połączenia, ponieważ nie musi wyjaśniać kim jest i pamiętać z kim musi być połączony.